Regularne ćwiczenia

Dobrze się wyspać. Dorośli w wieku od 18 do 64 lat potrzebują od 7 do 9 godzin snu każdej nocy. Dorośli w wieku powyżej 65 lat potrzebują od 7 do 8 godzin snu każdej nocy. Ilość snu wpływa na nastrój, energię i długoterminowe zdrowie. Oprócz wystarczająco dużo snu, istnieją pewne podstawowe zasady snu, które można zastosować:

Postępuj zgodnie z harmonogramem snu, który utrzymuje się na tym samym poziomie każdego dnia, w tym w weekendy.
Utwórz rutynę snu, którą podążasz za każdą nocą, bez wyjątku.
Upewnij się, że sypialnia jest ciemna, cicha i chłodna.
Jeśli sen nie jest spokojny, rozważyć uzyskanie nowego materaca lub poduszki.
Unikaj picia czegokolwiek kilka godzin przed snem.
Ćwiczenie regularnie. Aby doświadczyć znacznych korzyści zdrowotnych, dorośli powinni ćwiczyć umiarkowany intensywność przez co najmniej 150 minut (2 ½ godziny) na tydzień lub energicznie intensywnie przez co najmniej 75 minut (1 ¼ godziny) na tydzień. Oczywiście kombinacja zarówno umiarkowanych, jak i energicznych działań każdego tygodnia jest również świetna.
Działanie powinno być wykonywane w odstępach co najmniej 10 minut i powinno się rozciągać przez cały tydzień.
Aby uzyskać jeszcze lepsze korzyści z aktywności fizycznej, zwiększ średnią aktywność do 300 minut (5 godzin) w tygodniu lub intensywną aktywność do 150 minut (2 ½ godziny) na tydzień.
Oprócz aktywności aerobowej, dorośli powinni również wykonywać czynności wzmacniające mięśnie co najmniej dwa razy w tygodniu.

Kategorie: Sport